2011. szeptember 27., kedd

Miből lesz a cserebogár?



Egy pár héttel ezelőtt, egy kedves gyöngyös barátosném oldalán láttam egy játékot, ami nagyon megtetszett. Miből lesz a cserebogár? címet viselte a játék, és tulajdonképpen az a lényege, hogy mindenki megmutatja az első alkotását/alkotásait. Nem gondolom, hogy ez szégyellni való dolog volna, hiszen azokat a videókat sem dugjuk a padlás mélyére , amik a kezdeti lépéseinket rögzítették.

Úgyhogy akkor most jöjjön egy kis bemutató a különböző korszakaim produktumaiból:

Az első találkozásom a gyöngyökkel kb. 2007 körül volt, amikor is a karácsonyi ajándékok készítésekor kezembe akadt a gyöngy-világ sorozat egyik kötete.Rögtön rávetettem magam a netre, de sajnos akkor még nem nagyon találtam témába vágó irodalmat, találtam viszont egy gyöngygallérokat tartalmazó könyvet és szép sorban elkészítettem szinte az összes benne található ékszert. No, akkor ezek közül álljon itt egy gyöngyszem:



Aztán jött a felfedezés, hogy apró gyöngyökből más jellegű ékszereket is lehet készíteni. Ő volt itt az első spirálom:


És amikor megjelentek az első japán gyöngyök és idehaza elérhetővé váltak a a gyöngyékszer készítéssel  foglakozó könyvek , beköszöntött a "bilobás" korszakom.

Na, és egy kis kutakodás után azért megleltem az első ásványos befoglalásomat is, ami 2008. júliusában készült. Természetesen tele hibákkal, de mégiscsak ő volt az első...:)


 Az első gyöngyhímzéses, ásványbefoglalásos próbálkozás után pedig végleg elvesztem.Vagyis inkább úgy fogalmaznék , hogy végre rátaláltam arra a technikára, ami igazán érdekel.

Az ásványos ékszereim lenyomatát pedig már itt láthatjátok a blogomon.









12 megjegyzés:

Toñi Payseo on 2011. szeptember 27. 9:39 írta...

Fantanticos todos los trabajos.

Tiszi on 2011. szeptember 27. 10:36 írta...

A bejegyzésed első részét csak helyeselni tudom. Hajrá Enikő, aki piszkálni akar az peregjen le rólad. A második része meg nagyon tetszik. :) Igazán szépek az első próbálkozásaid. :)

LUCY on 2011. szeptember 27. 11:29 írta...

Una Maravilla de trabajos, preciosos....

turkusowekorale on 2011. szeptember 27. 12:20 írta...

the second necklace is beautiful, very nice pattern
greetings from Poland :)

EWA gyöngyös világa! / EWA's World of Beads! on 2011. szeptember 27. 18:10 írta...

Fantasztikus munkák!

Orsi on 2011. szeptember 27. 20:13 írta...

Kedves Enikő!
Bár ritkán kommenteltem, de régóta olvaslak, követlek, mert imádom a munkáidat, a stílusodat, amely annyira Rád jellemző, hogy ezer közül fel lehet ismerni.
A boltodhoz gratulálok, sok sikert kívánok és ne foglalkozz senkivel, aki nem jót akar Neked. (Tudom, könnyű mondani, én is felveszem az ilyesmit, pedig nem éri meg.)
Csak így tovább!!!

Enikő on 2011. szeptember 27. 21:36 írta...

Tiszi! Délutánra lehiggadtam ,kiírtam magamból , ami bántott , így a bejegyzésem első fele értelmetlenné vált....De azért köszönöm!:)

Enikő on 2011. szeptember 27. 21:39 írta...

Évi!Köszönöm!Jól esett egy kicsit nosztalgiázni, és érdekes volt végig nézegetni azokat a fotókat, amik 3-4 évvel ezelőtt készültek!Sok elfeledett gyöngyszemre bukkantam...

Berjo on 2011. szeptember 27. 22:02 írta...

Azt hiszem, hogy sok kezdő, sőt haladó gyöngyös is örülne ilyen munkáknak. Gratulálok!

Tündi on 2011. szeptember 28. 8:54 írta...

Kedves Enikő! Én is csak gratulálni tudok az első munkáidhoz!
Nekem is az első munkáimmal kezdődik a blog, noha 2006 ban kezdtem el egy sima gyöngysorral, ami első hordásra leszakadt, annyira béna volt a kapocs rajta. Ekkor ültem gép elé, hogyan kell egy sima gyöngysor befejezést megcsinálni.... innen kezdődött. Az első munkákat nincs miért szégyelnünk szerintem....
Ha megnézem a gyöngygallérodat, eszembe jut, hogy egy mintát sem tudtam leolvasni a rajzrol.... barátnőt hivtam, aki megtanított rá, hogyan is kell -olvasni-, aztán a többi teljesen autodidakta módon történt...
Na jól kiirtam magamból a történelmet...

Enikő on 2011. szeptember 28. 21:21 írta...

Drága Tündi!
Azt ugye tudod, hogy a mai napig hálás vagyok a sok-sok segítségért, amit Tőled kaptam. Én úgy emlékszem, hogy Te voltál az első , akinél ásványbefoglalásokat láttam. Gyönyörű, kifinomult darab volt mindegyik! Kár, hogy mostanában ritkábban jelentkezel... Azért én mindig bekukkantok Hozzád!:)

Enikő on 2011. szeptember 28. 21:36 írta...

Kedves Orsi!
De jó , hogy írtál! Köszönöm!
Sajnos bármennyire is szeretném én ezek mellett a dolgok mellett nem tudok csak úgy egyszerűen átsiklani, pedig mennyivel egyszerűbb volna minden.Tudod, amikor kitaláltam, hogy szeretnék egy olyan boltot, ahol össze tudom gyűjteni azokat a dolgokat, amiket én korábban leginkább külföldről vagy innen-onnan vadásztam össze, akkor nem gondoltam, hogy ilyen indulatot fogok gerjeszteni. Úgy látszik rosszkor voltam/vagyok rossz helyen...Na, de reményeim szerint már nem sokáig leszek kénytelen elviselni ezt a helyzetet.

 

Enikő gyöngyei Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template